Főoldal / Magazin / Szakma, szenvedély és inspiráció

Szakma, szenvedély és inspiráció – Interjú a Concepcio nyereményjátékának nyertesével a Villeroy & Boch szakmai esemény kapcsán

A Concepcio nyereményjátékának keretében egy szerencsés szakmabeli látogató vehetett részt a Villeroy & Boch Innovation Days – ISH 2025 zártkörű rendezvényén, ahol testközelből ismerkedhetett meg a legújabb szaniteripari trendekkel, technológiákkal és formavilágokkal. A szakmai látogatói helyet a Simplace lakberendező és home staging stúdió képviselője, egy tapasztalt lakberendező nyerte el. Vele beszélgettünk hivatásról, inspirációról, az esemény jelentőségéről – és a Concepcio szerepéről a jövő együttműködéseiben. 

Kérlek, mesélj magadról pár szót – mióta foglalkozol lakberendezéssel és mi motivál leginkább a munkádban? 

Több mint 10 éve foglalkozunk lakberendezéssel, ingatlanfelújítással, home staginggel és ingatlanértékesítéssel – Pannival együtt vezetjük a Simplace céget. Célunk, hogy A-tól Z-ig segítsük az ügyfeleinket az ingatlanügyeikben. Elég, ha valaki elmondja nekünk, mi a célja az ingatlannal, mi ezt kézbe vesszük, elvégezzük a munkát, és készen, kulccsal a kézben adjuk vissza – legyen szó eladásról, befektetésről vagy otthonteremtésről. 

Ebben a szakmában a megbízhatóság kulcsfontosságú, különösen akkor, amikor valaki az otthonát építi és olyan szakemberrel szeretne együtt dolgozni, akivel jól érzi magát és akiben teljes mértékben megbízhat. Fontos, hogy a lakberendező ne csak meghallja, hanem értse is az ügyfél céljait és vágyait – és segíteni tudjon ezek megvalósításában. Egy családi otthon kialakítása nem pár napos projekt, hanem egy hosszabb, összetettebb folyamat, amely során a lakberendező és a megrendelő szorosan együttműködik. Ilyenkor az az ideális partner, akivel a közös munka nemcsak hatékony, de emberileg is harmonikus. 

A befektetők szempontjából ugyanez igaz: olyan szakembert keresnek, akivel egy hullámhosszon vannak, közös etikai alapokon állnak és aki érti, mi számít igazán – vagyis az idő és a pénz. Fontos, hogy a partner tisztában legyen az aktuális piaci trendekkel és olyan terméket tudjon létrehozni, amely valóban piacképes, hatékonyan értékesíthető és megfelel a keresleti oldalon megfogalmazódó elvárásoknak. A legnagyobb hasznot azok a projektek hozzák, ahol pontosan tudjuk, mit kíván a piac és azt is nyújtjuk neki. Ehhez elengedhetetlen a naprakész szakmai tudás és piaci érzékenység. 

Az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt kap a home staging, vagyis az ingatlan értékesítés előtti felkészítése. Aki aktívan jelen van az ingatlanpiacon, pontosan tudja, mennyire fontos, hogy egy lakás már az első pillanattól kezdve olyan benyomást keltsen, hogy az új tulajdonos azonnal be tudna költözni – ne problémát, hanem megoldást lásson benne. Ez jelentősen növeli az értékesítés sikerességét. 

Az ügyfél gyakran egy céllal érkezik hozzánk, de előfordul, hogy még maga sem tudja pontosan, mit szeretne. Ilyenkor segítünk közösen tisztázni a célokat, meghatározni az idő- és pénzügyi kereteket és abból a legtöbbet kihozni. Volt már olyan eset, amikor valaki otthont szeretett volna, de a végére kiderült, hogy mégis érdemesebb az eladás irányába elmozdulni – és fordítva is: volt olyan befektetési ingatlan, amelynek annyira szép lett a végeredményre, hogy a tulajdonos végül úgy döntött, inkább maga költözik be. 

Mit vársz az ilyen eseményektől szakmai szempontból? 

Amit leginkább várok ettől az eseménytől, hogy első kézből ismerkedhessek meg az újdonságokkal – lássam, milyen termékek, megoldások érkeztek be a piacra és mit tudok majd tovább ajánlani az ügyfeleimnek. Ezek a naprakész információk különösen értékesek a mindennapi munkánkban. 

Ebben a szakmában elengedhetetlen a folyamatos tanulás és fejlődés. Nap mint nap szükség van arra, hogy képben legyünk az aktuális trendekkel, anyagokkal, technológiákkal – hiszen csak így tudjuk valóban a legjobbat nyújtani az ügyfeleinknek. Ezek az események nemcsak inspirálóak, hanem szakmailag is kulcsfontosságúak, mert lehetőséget adnak arra, hogy fejlődjünk, tájékozódjunk és mindig a legfrissebb tudással dolgozhassunk. 

Hogyan értesültél a Concepcio nyereményjátékáról és milyen élmény volt részvétel? 

Nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy én lehetek az, aki részt vehet ezen a különleges eseményen. Ez egy privát, kis létszámú rendezvény, amely nem mindenkinek szól – éppen ezért különösen megtisztelő volt a részvétel lehetősége. Örülök, hogy tudtam szakítani időt a napi teendők között a tanulásra és fejlődésre, illetve eközben képviselhettem a cégünket is szakmailag. 

Kiemelkedően értékesnek tartom, hogy a Concepcio figyelmet fordít a szakemberek támogatására – legyen szó lakberendezőkről, kivitelezőkről vagy tervezőkről. Az, hogy ilyen lehetőségeken keresztül segítenek naprakész tudást szerezni, hozzájárul ahhoz, hogy mi is a legnagyobb értéket tudjuk adni ügyfeleinknek. Ez a fajta szakmai elköteleződés valóban példaértékű. 

Mit gondolsz a Concepcio-ról, ahol mindent egy helyen meg lehet vásárolni és tervezni? Ez könnyebbséget jelenthez a munkád során? 

Igen, egyértelműen hatalmas könnyebbséget jelent számunkra egy olyan hely, ahol mindent egyben megtalálunk. Ez egy valódi hiánypótló megoldás a piacon. Az évek során azt tapasztaltam, hogy az ügyfelek – különösen a befektetők, vállalkozók, családosok, akiknek minden perc számít – nagyon értékelik a hatékonyságot. Számukra kiemelten fontos, hogy ne kelljen különböző helyekre rohangálni, hanem egy helyen, átlátható módon tudjanak anyagokat, formákat, színeket egyeztetni és döntést hozni. 

A Concepcio bemutatótere pontosan ezt teszi lehetővé: egy nap alatt, egyetlen menetben akár az egész projekt anyagválasztását le lehet zárni – ez pedig óriási előny mind a szakemberek, mind az ügyfelek számára. 

 

Látsz-e lehetőséget jövőbeli együttműködésre a Concepcio-val? Milyen formában tudnád ezt elképzelni? 

Igen, mindenképpen látok lehetőséget a jövőbeni együttműködésre. A Concepcio rendkívül széles termékkínálattal dolgozik – legyen szó bútorokról, kiegészítőkről, burkolatokról vagy falpanelekről –, így biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan projektek, ahol be tudjuk beépíteni a kínálatot a munkánkba. A különböző stílusú és funkciójú megbízások során számos olyan helyzet adódik, amikor jól jön egy ilyen átfogó, minőségi forrás, amellyel hatékonyan és kreatívan tudunk együtt dolgozni. 

 

Ez az interjú is jól mutatja, hogy amikor a szakmaiság találkozik az elhivatottsággal, abból inspiráló és gyümölcsöző együttműködések születhetnek. A Concepcio számára külön öröm, hogy támogathatja a hazai belsőépítészet és lakberendezés szakembereit – legyen szó eseményrészvételről, tanácsadásról vagy jövőbeli közös projektekről.